یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۰۹:۴۰

گویچه انرژیِ موجیِ سوئدی، با 5 برابر خروجی بیشتر نسبت به فناوری موجود

باشگاه خبری فراساحل: همان طور که می‌دانید انسان توانسته شیوه‌هایی را برای استحصال انرژی از خورشید، باد و بسیاری از دیگر فرآیندهای طبیعی برای کاربردهای لازم پیدا کند و در همین رابطه انرژی تولیدی از امواج اقیانوس می‌تواند گام بزرگ بعدی در انرژی‌های تجدیدپذیر باشد. این کانسپت که به نام انرژی موجی شناخته می‌شود نسبتاً جدید است و فناوری‌های برگرفته از آن تاحدودی ابتدایی (و گران قیمت) می‌باشند، مخصوصاً وقتی صحبت از تولید انرژی در مقیاس وسیع باشد.
CorPower که در سوئد واقع است، دست به ساخت گویچه شناوری زده است که بسیار کارآمد است. هر کدام از این گویچه‌های کوچک می‌تواند برق لازم را از اقیانوس برای تامین انرژی 200 خانه تولید کند. تصور کنید یک مزرعه پر از این گویچه‌ها چه میزان انرژی تولید خواهد کرد.


گویچه تولیدی CorPower که صرفاً 8 متر عرض دارد در قیاس با سایر ژنراتورهای تولید انرژی موجی، کوچک است. به گفته شرکت سازنده، این گویچههای شناور نارنجی رنگ 5 برابر نسبت به فناوری رقیب بعدی خود کارآمدتر هستند، دلیل این ادعا نیز اضافه شدنِ عایق کنترل شده مرحلهای است که امکان تراکم بالای انرژی را ممکن میسازد. CorPower تخمین میزند که با تنظیم مزارع به نحوی که صدها گویچه به شکل همزمان دست به تولید برق پاک بزنند، 20 درصد از کل انرژی مورد نیاز روی زمین را بتوان از انرژی امواج کسب نمود.


از آنجایی که اقیانوس همواره در حال حرکت است، انرژی موجی می‌تواند بالقوه مؤثرتر از خورشید یا باد باشد، زیرا هر دوی  این منایع انرژی بسته به شرایط ممکن است زیاد قابل اتکا نباشند. تولید انرژی موجی به همان اندازه تولید انرژی از باد یا خورشید پاک است و تولید دی اکسید کربن آن صفر می‌باشد. تاکنون مدل نیم مقیاسی از مبدل انرژی موجی توانسته از تست‌های مخزنی با موفقیت بیرون بیاید و برنامه تیم CorPower آنست که اواخر امسال برای انجام تست‌های میدانی این فناوری انقلابی از آب‌های آزاد استفاده کنند.

مترجم: هنگامه خوش خلق



  کد خبر : 1458
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :